2019

Welpenkamp

Willie Wereldreiziger

Controlen op teken.

Beste welpen ouders en/of verzorgers,

Straks zwaaien we de kinderen uit die weer naar huis gaan van een leuk kamp in Soest. Omdat we dit jaar in het bos hebben gezeten kunnen teken voorkomen. Daarom vragen wij u om bij thuis komst nogmaals uw kind te controleren op teken.

Bedankt voor het gezellige kamp. En hopen iedereen weer te zien bij de 1e opkomst van het nieuwe seizoen op zaterdag 7 september 2019.

Met vriendelijke groet,
Namens de welpenleiding.

Het einde van het kamp is weer in zicht. Na 6 dagen lachen, gieren en brullen is er weer een eind aan het kamp! Bedankt voor alle gezelligheid. En graag tot volgend jaar!

Zoeken naar de schat in het zand.

Logboek vrijdag 30 augustus 2019.

Vanmorgen gingen we lekker ontbijten met ontbijt koek, eieren en fristi. Dit was lekker, het was een soort van lunch en ontbijt in een want het was heel veel eten. Daarna gingen we onze spullen opruimen. Alles in de tassen doen en de doos van roos uitmesten met alle gevonden voorwerpen van dit kamp. Dat was een hele berg! Gelukkig heeft de kleidng zijn eigenaar weer gevonden. Hierna was het tijd voor het eindspel. Wij gingen op de fiets naar de zandvlakte waar wij gingen zoeken naar onze schat. Door middel van codes moesten wij onze vlag zoeken. 16.15.12.5.14 dat betekende dan Polen. Op deze plek moesten wij gaan graven naar onze aanwijzing. Dit was een envelop met een rebus erin. Op de rebus stond : Onder de grote mooie boom ligt de schat. Hierin zat een verrassing die wij kregen als we hem als eerste vonden. Team polen heeft toen gewonnen en mocht de schat verdelen onder het team. De andere welpen hebben het ook allemaal heel goed gedaan!

Terug op het kamp terrein kregen wij allemaal een ijse, sommige ook wel 2. Daarna weer verder met opruimen en inpakken. Nu zijn alle kinderen vrij aan het spelen. Zometeen is het etendtijd dan eten wij een AVG’tje. lekkerrrrrrr! Vanavond worden wij weer opgehaald en gaan we naar huis.

Jelle: Het kamp was zeker weten leuk. Het alles leukte vond ik om in het zwembad gegooid te worden.
Nelis: Ik vond de dierentuin heel leuk.
Douwe vond de dierentuin ook heel leuk!
Romme: Vond het zwembad het alles leukst want er was een hele lange glijbaan.

Groetjes van Meio, Jelle, Nelis, Douwe, Romme en Liesbeth.

De hamburgers waren lekker tijdens het eten.

Logboek donderdag 29 augtustus 2019.

Toen we terug waren op het kampterrein moeten we allemaal douchen. Want hadden al sinds maandag niet gedouched en waren allemaal vies van het spelen in het bos. Nadat we allemaal gedouched hadden gingen we een kampvuur maken. We gingen het kampvuur aansteken en deze werd heel hoog. Stephan moester een paar takken vanaf halen omdat het anders te hoog werd. We dronken cola en kregen chips. Hierna was het tijd om naar bed te gaan.

Donderdag ochtend werden wij wakker gemaakt voor Bastiaan en Lisa die harde muziek hadden. Tijd voor knikken en knakken om goed wakker te worden. Onbijt gegeten en toen gingen we een spel doen in het bos. Levend stratego. We moesten een vlag verstoppen en dan de vlag van de tegenstander vinden. Maar iedereen had kaartjes waardoor we elkaar konden aftikken hierdoor was het een stuk moeilijker. Team Rood heeft 2x gewonnen. Na de lunch hadden wij leven kluwedo. Er was iets gebeurt met de leiding en wij moesten het raadsel oplossen. Na veel vragen stellen en uitzoeken bleek het Mootje te zijn. Deze had namelijk geen Ali-B! Alle kinderen hadden dit goed geraden, ze wisten allemaal dat Mootje het gedaan had.

Als avond eten gingen wij BBQ’en met broodjes hamburger. HAMBURGERSSSS MET KORTING! deze waren heel lekker. Alleen hadden wij er niet veel op want we zaten snel vol. Ze waren wel lekker. Daarna was het tijd voor het toetjes. Dit was het epische kamptoetje. Yogurth met kaneel, suiker en banaan. Toen het bijna op was eindigedn dit in een voedsel gevecht omdat Stephan stopt als leiding. Daarna maar even douchen en snel richting het kampvuur, daar was alle leiding omdat het ook stafavond was. Iedereen kwam gezellig kijken bij ons hoe het ging op kamp! Laat in de avond was het tijd om te gaan slapen, want we waren allemaal moe.

Om 04:00 werden we allemaal wakker gemaakt om te gaan knikken en knakken. Maar het was eigelijk nog helemaal geen ochtend. Dit was een stom grapje van Meio en Stephan. Gelukkig mochten we daarna weer gaan slapen in ons bed. We werder rond 09:00 weer wakker en gingen toen echt knikken en knakken!

Maxim en Robin.

Foto’s tijdens het bezoek in de dierentuin.

Logboek woensdag 28 augustus 2019.

Vanmorgen werden wij wakker omdat iedereen aan het kletsen was. Maar het was toen 08:00 en tijd om uit bed te gaan. Maartje en Lisa gingen met ons knikken en knakken. We moesten allemaal mee dansen op liedjes zoals de hokey pokey en de macarena. Toen gingen we ontbijten met fristi. We gingen weer op de fiets naar het uitje. De leiden wilde niet vertellen waar heen. Na een stuk fietsen kwamen we aan bij de dierentuin. We mochten in groepjes door de dierenthuis lopen. We hebben veel dieren gezien zoals leeuwen, tijgers, olifanten, pinquins en uilen. We hebben ook gespeeld in de speeltuin deze was heel leuk. Als verrassing gingen we pannekoeken eten bij het pannenkoeken restaruant. We kregen allemaal een hele grote pannekoek nog groter dan mijn hoofd zegt Jelle. Terug op het kampterrein gingen we lekker douche naar deze warmen dag. We hoefde geen corvee te doen alleen helpet met het logboek maar dit was niet zo erg!!

Jelle en Nelis.

Gisteren op de fiets naar de vletten toe, waarna we gingen zeilen en zwemmen!

Logboek dinsdag 27 augustus 2019.

Vanmorgen werden wij wakker gemaakt door Stephan en Bastiaan. Knikken en knakken en ontbijten, we waren aagekomen zuid-amrerika. Toen hebben we kaarten gemaakt om deze naar huis te sturen. Daarna gingen we 11km fietsen naar lelivletten waarmee we gingen zeilen en zwemmen. Onderweg hebben we wentelteefjes gemaakt. Nelis heeft geholpen met bakken dit ging er goed ze waren erg lekker. Het zwemmen was erg leuk er waren veel opblaas dingen om mee te spelen. Terug op het kamp terrein gingen we nog keer zwemmen omdat het zo warm was van het fietsen. Rond 19.30 gingen we broodje shoarma eten (dit eten ze eigelijk niet in zuid-amerika maar we gingen met vliegtuig even heen en weer naar turkije voor het eten ) met een chocolade toetje na. Nu zitten wij op de bank logboek te schrijven en de rest is hun slaapplek aan het opruimen.

Groetjes
Nelis en Lucas.

Maandag avond gezellig kampvuur gemaakt met de kinderen.

Logboek maandag 26 augustus 2019

We werden wakker gemaakt door harde muziek, om uit ons bed te gaan en dan te knikken en te knakken. Tijdens het knikken en knakken hebben we opgedrukt en push ups gedaan. Toen was het tijd voor ontbijt. Na het ontbijt moesten wij ons zwemspullen pakken maar de leiding zei niet wat we gingen doen. We gingen een stuk fietsen en kwamen toen aan bij het zwembad. We zijn van de glijbaan geweest, met opblaaszwembanden gespeeld en vooral veel gezwommen. Meerthe: Ze vond het zwembad heel leuk, en dat ze zelfs met haar hoofd vooruit op haar buik van de glijbaan is gegaan.
Robert: Daarna gingen we naar huis en gingen we lekkere vegetarische bami eten. Straks gaan we lekker vuur maken bij de kampvuur.

Groetjes,

Douwe, Meerten, Robin en Romme.

Op het menu van vanavond stond…

Schnitzel, aardappelkoroketjes en snijbonen.

Lekker zwemmen in het zwembad.

Met de warmte van vandaag waren de kinderen veel te vinden in het zwembad.

Logboek zondag 25 augustus 2019

Dit stuk is geschreven door Robin, Kimo, Maxim.

Gisteren na het eten gingen we het openings spel spelen. We kregen allemaal een ticket met daarop cijfers die de bestemming moest vormen. Die cijfers moesten we om cijferen naar letters in het alfabet. Daarna kwam er een bestemming uit. We moesten de juiste vertrekhallen zoeken, elke leiding was er een maar die zaten verstopt over het kampterrein. Maxim moest naar China, Kimo naar Polen en Robin naar Kenia. Daardoor ontstonden er teams waarmee wij het hele kamp spellen gaan spelen. We gingen een kampvuur maken en daarna moesten we naar bed om 22:00 want iedereen was moe. Nog even lezen in bed en dan slapen. Goedermorgen iedereen was alweer vroeg wakker namelijk om 07:00 maar Meerthe niet die sliep nog diep. Robin ‘’wij waren allemaal aan het klieren”. Maxim heeft zijn tour de France boek gelezen en Kimo heeft ook gelezen. We werden gewekt door Meio en Sjoerd en toen was het tijd om te rekken en strekken. Ochtend gymnastiek. Ontbijt met een eitje want het is zondag! Vandaag een warmen dag dus hebben veel spelen gedaan met water, gezwommen in het zwembad en lekker buiten gespeeld. In de ochtend hebben we ons team vlaggen gemaakt en in de middag hebben we posten spel gedaan. Bij Bastiaan en Stephan gingen wij sjoelen. Bij Sjoerd hadden we woordzoeker van allemaal landen. Bij Jelle hadden we een Quiz van alle vlaggen van elk land. En bij Lisa hadden we tandgram. Met puzzel blokken moesten wij verschillende figueren maken. We waren vandaag in Duitslands, als eten hadden wij snitschel met aardappelkroketjes en snijbonen. Robin had een visburger. Als toetje een ijsje. Nu is het weer tijd om corvee te doen. Iedereen helpt weer met opruimen. Vanavond komen Lucas en Maartje het kamp terrein binnen om ons te vergezellen.

We missen iedereen van thuis wel een beetje maar we hebben het heel erg naar ons zin.
Nu gaan we stoppen want we willen spelen in het bos.

Groetjes aan je voetjes!

Robin, Kimo en Maxim.

Veel drinken met het warmen weer van vandaag, gelukkig is het in het bos een stuk koeler.

Op de fiets de omgeving verkend, waarna we bij de lange duinen mochten klimmen in de bomen.

Logboek zaterdag 24 augustus 2019

Logboek geschreven door Jelle en Wibe

Vandaag begon het epische kamp naar het kampterrein in Soest. De leiding stond op de parkeerplaats van de wielerbaan op ons te wachten en waren allemaal verkleed in traditionele kleding van verschillende werelddelen. Toen we er bijna waren zagen we een heel groot bos waar ons kampterrein stond. Heel veel plek op de spelen met alle kinderen. En toen gingen we onze bedden opmaken, lunchen en op de fiets de omgeving verkennen. We kwamen bij veel zand heel veel zand. Daar gingen we grote zandkastelen bouwen. Terug op de fiets en toen eten. We aten macaroni en we hebben een heel lekker toetje op! En toen hadden we corve en wij moeten dit schrijven.

Met een kleine samenvatting van Romme

Ik keek om me heen en zag dat het een groot terrein was en midden in de bossen, we gingen gelijk onze bedden opmaken en alle spullen uit de bus sjouwen en opruimen. Hierna gingen we de buurt verkennen en zagen een hele grote zandvlakte waar we mochten spelen en verkennen, toen zag ik nog een doodde vogel liggen. Omdat het heel warm was in de zandbak gingen we naar de speeltuin verderop terug in het bos, hier hebben we gespeelt totdat het etenstijd was. Het eten was prima maar had liever geen saus in de pasta. ppffff.

Nog een paar nachtjes slapen en dan…

Gaan de welpen weer op kamp!

Contactinformatie

Wilde Vaert (15 t/m 17½ jaar)

Noa Slooff
wildevaertleiding@willibrordusgroep.nl

Loodsen (18 t/m 21½ jaar)